Beautiful Laos - Reisverslag uit Nong Khiaw, Thailand van Anita Veen - WaarBenJij.nu Beautiful Laos - Reisverslag uit Nong Khiaw, Thailand van Anita Veen - WaarBenJij.nu

Beautiful Laos

Blijf op de hoogte en volg Anita

08 Mei 2014 | Thailand, Nong Khiaw

Hooooi!

Ik loop een beetje achter met mn verhaaltje typen dus ik moet weer even goed nadenken wat ik de afgelopen twee weken heb gedaan..
Volgens mij was ik gebleven bij mijn eerste dag in Laos in Vientiane, de hoofdstad. Van een hoofdstad zou je wel wat verwachten, maar niets was minder waar. Saaie stad, niets te doen, lege straten, winkels die gesloten zijn.. Ik sprak met een Duits meisje in het hostel en samen hebben we lekker Indisch gegeten als lunch. Daarna heb ik 1 rondje door de stad gelopen, maar was er snel klaar mee zeker omdat het ook ruim 40 graden buiten was dus zocht ik wat verkoeling in mijn hostel met airco. Het Duitse meisje vertrok naar het zuiden van Laos, maar 's Avonds leerde ik nog een paar mensen in het hostel kennen en met een groepje van 7 zijn we toen lekker gaan eten. De meeste kwamen uit Vang Vieng waar ik nog heen ging en waren nog helemaal brak en kapot van de afgelopen dagen dus dat beloofde wat.

De volgende dag nam ik de bus die me in 4 uurtjes naar Vang Vieng bracht. Echt een superleuk plaatsje supermooi ook tussen de bergen aan een rivier! In de bus heb ik een Duitse jongen leren kennen die ook uit hetzelfde hostel kwam en samen hebben we even het stadje verkend. Echt heel relaxed hier alleen maar backpackers, veel barretjes en restaurants waar de hele dag Friends of Family Guy opstond. 's Avonds meteen maar even het nachtleven verkend en mijn eerste potje Beer Pong gespeeld tegen een stel gekke Chinezen. Het was echt een supergezellig avondje en had al meteen heel veel nieuwe mensen leren kennen. Er zitten ook echt heel veel Nederlanders terwijl ik die in Thailand vrij weinig ben tegengekomen.

De volgende dag heb ik samen met twee Amerikaanse meisjes en die Duitse jongen scooters gehuurd en zijn we naar Blue Lagoon gereden. Best een ervaring omdat ik nooit scooter rij en ze hadden ook nog is alleen maar schakelscooters dus dat was even lastig in het begin maar het wende vrij snel. De weg erheen was alleen verschrikkelijk over allemaal onverharde wegen met veel stenen en gaten. Blue Lagoon was echt supermooi echt heel helder water waar je vanaf een boomstam een paar meter naar beneden kon springen of slingeren aan een touw. Ook was er een grot waar we in zijn geweest ook echt supergroot het schijnt dat je er uren in kunt lopen en verdwalen als je niet oplet, maar gelukkig hadden we hoofdlampjes en zagen we het eindpunt. Ik kwam daar ook Nicky weer tegen een Engels meisje die in in Vientiane had ontmoet, dus daar even mee gekletst en samen teruggereden. Terug in het hostel kwam ik Etienne, de Duitse jongen tegen die heel verdrietig keek en toen bleek dat hij zijn portomonnee had laten liggen bij de Blue Lagoon met zijn geld en zijn enige bankpas. Ik heb hem toen maar even wat geld geleend, maar ben blij dat ik twee bankpassen en een creditcard heb die ik op verschillende plaatsen bewaar. 's Avonds ben ik met de Amerikaanse meiden wat gaan drinken en later met Nicky nog naar de club gegaan. Er zijn er hier twee en het wisselt elke avond welke er open is. In de bus vanuit Vientiane had ik ook 12 Mexicanen leren kennen die samen rondreizen en met hun hebben we elke keer veel lol gehad. Zeker toen ze allemaal op skateboard opzoek gingen naar een hostel echt een grappig gezicht.

Etienne was de volgende dag teruggegaan naar de Blue Lagoon om zijn portomonnee te zoeken (zonder succes) en omdat hij zijn scooter nog de hele dag had zijn we smiddags nog naar een andere grot gereden, de Water Cave waar je met een band in kan en vervolgens aan een touw 500 meter door de grot kan drijven.. echt heel vet! Ook bijna geen toeristen hier waarschijnlijk omdat het een eindje weg is en lastig te vinden en omdat ze hier geen bar hebben ;) Verder niet zoveel gedaan en een keertje vroeg gaan slapen haha.

De volgende dag was het dan eindelijk tijd om te doen waar Vang Vieng bekend om staat: tuben! Met zijn allen met een band de rivier afdrijven en tussendoor stoppen bij verschillende barretjes. Een tuktuk zette ons af bij de eerste bar en daar kregen we meteen een gratis shotje naar binnen geworpen.. begon gezellig haha. Met een groepje van 4 Nederlandse meiden en 1 Engels meisje zijn we vervolgens in onze banden gesprongen! Heerlijk dobberen want het water stroomt heel langzaam omdat het geen regentijd was en een paar minuten later kwam de volgende bar al in zicht. Meteen weer een gratis shotje en een armbandje die je er ook bij krijgt. Dit was echt een leuke bar waar je ook vanalles kon doen volleyballen en voetballen bijvoorbeeld. Ik heb me uitgeleefd met een potje volleybal waar ik opeens heel goed ik bleek (misschien toch een klein beetje van papa's genen ;)) en vervolgens weer naar de volgende bar. Daar een potje Beer Pong gespeeld tegen de Mexicanen die voor de derde dag op rij aan het tuben waren haha. Ook Nicky opeens weer gezien die nu aan het kayakken was ipv tuben. Vervolgens weer verder met ons Nederlandse groepje die steeds groter werd want er zijn echt veel Nederlanders hier naar de laatste bar. Daar nog even wat gechilled in hangmatjes maar we moesten weer snel terug om onze borg terug te krijgen. 's Avonds was ik helemaal gesloopt en ben bijna meteen in slaap gevallen..

De volgende dag weer in de bus gesprongen voor een ritje van ruim 6 uur naar Luang Prabang. Dus busrit was supermooi door de bergen maar was nog een klein beetje brak dus was vrij misselijk toen we aankwamen ;) Daar ook een Nederlands meisje leren kennen, Romy waar het meteen mee klikte. Haar hostel zat helaas vol maar even verderop zat ook een gezellig hostel waar ik meteen weer een hoop mensen leerden kennen. 's Avonds met de mensen uit mijn kamer gezellig gaan eten en een rondje over de gezellige night market gelopen.

De volgende dag zijn we met Romy en nog een paar anderen uit het hostel naar de bekende Kuang Si Waterfall gegaan. Echt een supermooie waterval die ook uit verschillende lagen bestaat. We zijn helemaal naar de top geklommen en daar spraken we twee meisjes die zeiden dat we aan de andere kant naar beneden moesten en dan via de waterval omhoog. Nou toen kwamen we echt op de mooiste plek ooit! Recht onder de waterval met allemaal pooltjes om in te zwemmen! Zo vet! Hier een tijdje rondgehangen en toen weer naar beneden klommen en nog wat gezwommen bij de lagere watervallen. Helaas werd het weer steeds slechter en voordat we met de bus teruggingen was er een hoosbui losgebarsten. 's Avonds zijn we met zn allen gaan eten op de nightmarket. Je hebt daar een steegje waar verschillende buffetten staan en waar je voor 1 euro je bordje helemaal vol kunt scheppen. Bij het hostel hebben we wat kaartspelletjes gespeeld met verschrikkelijk vieze vodka en wiskey (maar wel voor maar 2 euro per fles!) en zijn we vervolgens naar de Bowlingbaan gegaan. Hier in Luang Prabang gaan om een of andere reden alle bars om 11 uur dicht en de bowling is de enige die tot laat openblijft dus gaat iedereen daar maar heen ;) Het was erg gezellig maar mijn bowling talent had een dagje vrij denk ik, maar gelukkig was ik niet te enige :p

Helaas moest ik een paar dagen in Luang Prabang wachten op mijn visa voor Vietnam, omdat dat de enige plaats is waar je die nog kunt krijgen. Het was die week net een of andere feestweek dus was het consulaat ook gewoon de hele week dicht en moesten we tot maandag wachten voordat we hem uberhaupt konden aanvragen. normaal duurt het dan drie dagen, maar we hebben iets meer betaald zodat we hem diezelfde middag nog op konden halen en dinsdag weer verder konden. De overige dagen in Luang Prabang niet heel veel gedaan.. wat gewandeld door het stadje en over de markt, naar een uitzichtpunt boven op een heuvel gelopen om de zonsondergang te bekijken en een dag zijn we met zn allen naar een zwembad in de buurt gegaan waar je lekker kon chillen, zwemmen en volleyballen :).

Dinsdag zijn we allemaal opgesplitst.. een groot deel ging naar het zuiden of oosten, Etienne bleef achter om nog te wachten op zijn nieuwe creditcard die hij had aangevraagd en Romy en ik zijn met de bus naar het noorden gegaan naar Nong Khiaw, maar dat zal ik bewaren voor de volgende keer want het verhaal is alweer lang zat ;)

Liefs vanuit het nu regenachtige Laos



  • 27 Mei 2014 - 23:43

    Peter:

    Allemaal duidelijk. Op één ding na!!!
    Wat in hemelsnaam is Beer Pong???

    Schoonpap

  • 28 Mei 2014 - 01:40

    Anita Van Der Veen:

    Haha Peter beerpong is een spelletje dat je speelt met een aantal (halfvolle) plastic bierglazen en een pingpong balletje. Je moet proberen het balletje in 1 van de bekers van de tegenstander te gooien en dan moeten zij dat biertje opdrinken. Helaas ben ik geen talent met ballen gooien dus moet dan helaas veel drinken..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Nong Khiaw

Anita

Hoi allemaal welkom op mijn weblog! 2 april ben ik vertrokken naar Bangkok om vervolgens 4 maanden door Zuidoost Azië te reizen. Mijn planning is eerst twee weken met margreet de zuidelijke eilandjes te verkennen. Als Margreet naar huis is ga ik door naar Laos voor twee weken, vervolgens in vier weken van noord naar zuid vietnam, daarna twee weken cambodja en vervolgens ga ik vier weken vrijwilligerswerk doen in de Isan regio in Thailand. Ik zal daar Engelse les aan kinderen gaan geven en hopelijk veel Thaise cultuur en natuur te zien. Tenslotte komt Thomas samen met Niels en Kim nog drie weken naar Thailand en gaan we het noorden van Thailand en wat eilandjes in het zuiden bezoeken.

Actief sinds 03 April 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 8637

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: