Laatste daagjes Vietnam - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Anita Veen - WaarBenJij.nu Laatste daagjes Vietnam - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Anita Veen - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Anita

16 Juni 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Jeetje wat gaat de tijd hard.. Ik ben inmiddels in Cambodja, het laatste land op mijn route voor ik vrijwilligerswerk in Thailand ga doen. Maar eerst nog even de laatste daagjes Vietnam..

In Mui Ne hebben ik heerlijk uitgerust, veel bij het strand gelegen, een heerlijke massage gehad en heerlijk gegeten. Nadine en ik hebben aan het eind van de middag nog een scooter gehuurd om naar de White Sanddunes te gaan en daar de zonsondergang te bekijken. Helaas was de weg verder als we dachten en het laatste stuk moesten we ook nog ever een onverharde weg met veel zand en stenen, waardoor we niet veel tijd meer hadden om de zandduinen te beklimmen. Het was wel heel mooi en hebben de zonsondergang nog gezien maar daarna maar weer snel terug want we wilden het eerste stuk echt niet in het donker rijden. We hebben beide avonden lekker een film gekeken en rustig aan gedaan.. Heerlijk zo'n eigen kamer! :) Daarna heb ik de bus gepakt naar Ho Chi Minh City (Saigon). Ho Chi Minh is echt een hele grote chaotische stad! Er wonen 10 miljoen mensen en er rijden 8 miljoen scooters rond. Stoplichten kennen ze amper en voetgangerslichten al helemaal niet. Oversteken is dus echt een hele onderneming waarbij je alle scooters moet ontwijken. 'Niet aarzelen lopen' zeggen ze allemaal, maar regelmatig moet ik toch uitwijken wil ik niet aangereden worden! Verder is het best een leuke stad haha :)

In Ho Chi Minh heb ik weer afgesproken met Lieneke waar ik eerder in Thailand mee heb gereisd. Ze was nu weer in gezelschap van Yvon en we zijn met zn drieën gezellig wat gaan eten en een drankje gedaan. De volgende dag zijn we gaan shoppen en heb ik vooral veel nieuwe shirtjes gekocht in het Saigon Square. Daarna hebben Lieneke en Yvon zich uitgeleefd met alle souvenirs in de Ben Tanh Market, maar dat stel ik nog even uit tot Bangkok. Ik heb voor de laatste keer Pho, de lokale noodlesoep, op en daarna nog een drankje gedaan op straat. Echt heel grappig mensen zitten gewoon op de stoep met zn allen te drinken. Heerlijk mensen kijken zo :)

De volgende dag heb ik een tour gedaan naar de Cu Chi tunnels. Dit zijn tunnels die zijn gebruikt in de Vietnam oorlog tegen de Amerikanen. De tunnels zijn onderdeel van een heel groot netwerk aan tunnels. De Vietnamesen waren niet dom en overal lagen dan ook boobytraps, rook werd omgeleid, waterslotten zorgden ervoor dat giftige stoffen niet verder konden en de ingangen waren zo smal dat ik me er net in kon laten zakken. De deksel bedekten ze vervolgens met bladeren, zodat ze bijna onzichtbaar waren. Daarna ook nog een bezoek gebracht aan het oorlogsmuseum waar alles te vinden was over de oorlog en waar de meest verschrikkelijke beelden door foto's en verhalen te zien zijn. Wel heel duidelijk allemaal vanuit het oogpunt van de Vietnamesen.. Het lijkt of iedereen slachtoffer was van de Amerikanen terwijl Vietnam ook met elkaar in oorlog was en er ook aan de kant van de Amerikanen verschrikkelijke slachtoffers zijn gevallen.

De volgende dag ben ik met Lieneke en Yvon op een 3-daagse tour door de Mekong delta in het zuiden gegaan die eindigde in de hoofdstad van Cambodja, Phnom Penh. We zijn de eerste dag op veel verschillende plaatsjes gestopt. Eerst een stuk met de bus en vervolgens met een bootje. We hebben een kokosfabriek bezocht, hebben een stukje met paard en wagen gereden, hebben lokaal fruit gegeten, honingthee gedronken, krokodillen gevoerd, ik ben op de foto gegaan met een Python om mijn nek en we hebben een romantisch tochtje met een klein roeibootje gemaakt. Een heel leuk dagje maar helaas wel een beetje toeristisch allemaal.

De volgende dag stond een bezoek aan de floating market op het programma wat betekende dat we om 6 uur moesten ontbijten. We gingen met zn allen in een bootje die ons naar de markt bracht maar het viel ons een beetje tegen alleen veel fruit werd er verkocht. Daarna nog door naar een dorpje waar we konden zien hoe rijstpapier en rijstnoedels werden gemaakt. Daarna even terug naar het hotel om te lunchen en vervolgens vertrokken we met een klein groepje richting Chao Doc, een plaatsje vlakbij de grens met Cambodja. Onderweg zijn we nog gestopt bij de Cavern Pagoda, wat een hele mooie tempel was boven op een berg. In Chao Doc verder niets meer gedaan.. De volgende ochtend weer om 6 uur aan het ontbijt.

Onze volgende bestemming was de grens van Cambodja waar we met de boot naartoe gingen. Eerst nog een korte stop in een vissersplaatsje waar we rond konden kijken en daarna ruim 2 uur met de boot naar de grens. Ik moest een paar euro betalen omdat ik 1 dag te lang in Vietnam was gebleven maar verder ging alles soepeltjes. Echt leuk de grens was in een heel klein dorpje waar we veel van het lokale plattelands leven konden zien. Vervolgens nog een paar uurtjes met de bus en rond 3 uur kwamen we aan in Phnom Penh. Weer een echte drukke Aziatische stad. Alleen hier rijden ook auto's in plaats van alleen maar scooters zoals in Vietnam.

Volgende keer weer meer over Phnom Penh en de rest van Cambodja.

Heel veel liefs!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Anita

Hoi allemaal welkom op mijn weblog! 2 april ben ik vertrokken naar Bangkok om vervolgens 4 maanden door Zuidoost Azië te reizen. Mijn planning is eerst twee weken met margreet de zuidelijke eilandjes te verkennen. Als Margreet naar huis is ga ik door naar Laos voor twee weken, vervolgens in vier weken van noord naar zuid vietnam, daarna twee weken cambodja en vervolgens ga ik vier weken vrijwilligerswerk doen in de Isan regio in Thailand. Ik zal daar Engelse les aan kinderen gaan geven en hopelijk veel Thaise cultuur en natuur te zien. Tenslotte komt Thomas samen met Niels en Kim nog drie weken naar Thailand en gaan we het noorden van Thailand en wat eilandjes in het zuiden bezoeken.

Actief sinds 03 April 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 8631

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: