Everything what can Koh Rong, will Koh Rong - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Anita Veen - WaarBenJij.nu Everything what can Koh Rong, will Koh Rong - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Anita Veen - WaarBenJij.nu

Everything what can Koh Rong, will Koh Rong

Blijf op de hoogte en volg Anita

30 Juni 2014 | Thailand, Phon Phisai

Goodmorning teacher, how are you?

Ik schrijf dit verhaaltje nu vanuit Phon Phisai, het dorpje waar ik vrijwilligerswerk doe. Ik heb het echt naar mijn zin hier, het lesgeven is erg leuk! Heb deze week al mijn eigen lessen mogen voorbereiden en geven en dat was zo leuk! De kinderen zijn allemaal zo lief en vinden je maar wat interessant. Vooral omdat de school waar ik les geef nog nooit vrijwilligers heeft gehad.

Maar goed ik zal eerst verdergaan waar ik was gebleven. Cambodja! Phnom Penh, de hoofdstad, is zoals veel andere Aziatische steden waar ik over het algemeen niet zo van hou. Wat wel heel indrukwekkend was zijn de Killing Fields. Dit was de plek waar de rode Khmer vele Cambodjanen zijn vermoord op verschrikkelijke manieren. Echt met tranen in ons ogen hoorde we de verhalen via onze koptelefoon zoals bij de Killing Tree waar baby's aan hun voetjes werden vastgehouden en met hun hoofd tegen de boom dood werden geslagen. Echt afschuwelijk... Daarna ook nog een kijkje genomen bij de Tol Slueng or S-21 gevangenis waar we nog stiller van werden.

Daarna zijn we doorgegaan naar Sihanoukville, een typische kustplaats zoals je die in Europa ook zult vinden. Overal Westerse restaurants en barretjes en massagesalons, waar we ons lekker hebben laten scrubben en vervolgens een heerlijke massage. Helemaal klaar voor Koh Rong, het tropische eilandje wat helemaal geweldig moet zijn volgens alle verhalen van andere backpackers... Het is heel klein, alleen backpackers, geen wegen alleen een strand, geen elektriciteit 's nachts (wij hadden geen elektriciteit tot 5 uur 's middags in ons guesthouse) verder goed eten en leuke feestjes 's avonds. Klinkt heerlijk allemaal, maar wat nou als het regent... en regenen dit het.. Niet een tropische regenbui zoals je normaal hier in Azie hebt, maar vier dagen lang alleen maar regen. En als het dan even stopt en je denkt, misschien breekt het nu wel open en komt de zon erdoor begint het gewoon weer te druppelen. Hier dus niet veel gedaan behalve slapen en eten en lekgeprikt worden door muggen en zandvliegjes.. Ook heeft bijna iedereen om mee heen voedselvergiftiging opgelopen dat is ook heel fijn als je met twee zieke mensen een kamer deelt die allebei vechten om de wc.. Ja echt een heerlijk eilandje. Ik heb daarom maar een shirtje gekocht met 'Everything what can Koh Rong, will Koh Rong'. Wat wel heel leuk was was toen Nederland moest spelen en we met alle Nederlanders verzamelden bij de enige bar die speciaal extra generatoren had om 's nachts voetbal te kunnen kijken (de wedstrijd begon bij ons om 2 uur 's nachts). Wat ook heel vet is is het lichtgevende plankton in de zee. De eerste nacht hebben we gezellig wat gedronken met de 'supergroup' die we gevormd hadden en zijn daarna 's nachts toen overal de elektriciteit uit was het water in gegaan. Het was echt supermooi als je met je armen bewoog zag je overal om je heen het plankton oplichten! We zijn een hele tijd in het water gebleven tot het begon te stortregenen (alweer) wat eigenlijk heel vet was want daardoor lichtte het plankton ook op! Ook zag je door de regen niets meer om je heen dus we schreeuwden elke keer naar elkaar waar we waren. Daarna snel terugrennen, onze kleren die nog op het strand lagen waren helemaal doorweekt maar gelukkig hadden we alle waardevolle spullen al thuisgelaten. We waren ijskoud en vervolgens kan je daarna alleen maar douchen onder een ijskoude douche.. Brrr! De volgende dag hadden we het weer geprobeerd maar toen scheen de maan te fel en zag je de plankton veel minder goed.

Na 4 dagen was het toch echt tijd om weer verder te gaan en heb ik samen met twee andere Nederlandse meisjes de bus terug naar Phnom Penh genomen. Zij waren nog niet bij de Killing Fields geweest dus ben ik heerlijk in m'n eentje de stad gaan verkennen waar we de vorige keer geen tijd voor hadden. 'S Avonds hebben we vervolgens de nachtbus naar Siem Reap genomen wat vooral bekend is door de grootste bezienswaardigheid in Zuidoost Azië, Angkor Wat. Dit is een enorm tempelcomplex dat volledig geruïneerd is maar wat er nog heel mooi en indrukwekkend uitziet. We zijn om 4.00 uur 's nachts opgestaan en vervolgens met de tuktuk naar de bekendste tempel gegaan waar we samen met honderden anderen de zonsopkomst hebben gekeken. Helaas was het bewolkt maar alsnog erg mooi! Daarna hebben we een paar uur rondgekeken bij verschillende andere tempels, maar rond lunchtijd waren we zo moe dat we terug zijn gegaan en even een middagdutje hebben gedaan. 's Avonds hebben we een kroegentocht gedaan wat heel gezellig is en we eindigden in Pub Street waar alle restaurants en bars en clubs te vinden zijn. Daar verzamelde alle Nederlanders zich weer voor de volgende wedstrijd! Daarna uiteraard de overwinning gevierd met een groot deel van de supergroup wat heel gezellig was. De volgende dag vooral veel geslapen en nog even rondgekeken op de marktjes en daarna gezellig met de hele groep meiden ons afscheidsmaal gegeten. De volgende ochtend was het tijd om Cambodja goodbye te zeggen en de bus naar Bangkok te nemen. Helaas ook afscheid moeten nemen van de vier Nederlandse meiden waar ik veel mee omging en echt een leuke tijd mee had gehad. Na 1 dagje Bangkok heb ik de nachtbus naar Phon Phisai genomen waar ik nu dus ben om vrijwilligerswerk te doen.

Volgende keer zal ik meer vertellen over het werk en de organisatie hier :)

Heel veel liefs uit Phon Phisai!

  • 01 Juli 2014 - 21:01

    Thomas :

    Nog maar een paar weekjes schatje!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phon Phisai

Anita

Hoi allemaal welkom op mijn weblog! 2 april ben ik vertrokken naar Bangkok om vervolgens 4 maanden door Zuidoost Azië te reizen. Mijn planning is eerst twee weken met margreet de zuidelijke eilandjes te verkennen. Als Margreet naar huis is ga ik door naar Laos voor twee weken, vervolgens in vier weken van noord naar zuid vietnam, daarna twee weken cambodja en vervolgens ga ik vier weken vrijwilligerswerk doen in de Isan regio in Thailand. Ik zal daar Engelse les aan kinderen gaan geven en hopelijk veel Thaise cultuur en natuur te zien. Tenslotte komt Thomas samen met Niels en Kim nog drie weken naar Thailand en gaan we het noorden van Thailand en wat eilandjes in het zuiden bezoeken.

Actief sinds 03 April 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 8623

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: