Bye Bye Margreet :( Hello new friend :) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anita Veen - WaarBenJij.nu Bye Bye Margreet :( Hello new friend :) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anita Veen - WaarBenJij.nu

Bye Bye Margreet :( Hello new friend :)

Blijf op de hoogte en volg Anita

20 April 2014 | Thailand, Bangkok

Hooooi!

Tijd voor een nieuw verhaaltje :)
Margreet is inmiddels naar huis en ik ben nu aan het bijkomen van de drukke maar superleuke afgelopen weken.

Eenmaal op Koh Phangan aangekomen meteen lekker onze handdoekjes op het strand neergelegd en even lekker van het zonnetje genoten. We hadden superleuke bungalowtjes bijna direct aan het strand! Het enige nadeel was dat er geen weg naar toe was waardoor we een heel stuk over het strand moesten lopen met onze tassen. Daar bleek het toch wel heel handig dat ik mijn tas mijn wieltjes ook goed op mijn rug kan dragen :). 's Avonds even door het stadje gelopen maar de feestjes waren niet zo leuk als op koh phi phi. Heel veel dronken Britten en een veel minder relaxte backpackerssfeer. Wel werden we die avond al verrast dat Songran (Thais nieuwjaar) begon. Traditioneel wordt iedereen die dag (soms meerdere dagen) natgegooid om het nieuwe jaar te vieren. 's Avonds kregen wij al snel een emmer water over ons heen en werden we volledig natgespoten door iedereen die met waterpistolen door de straten liepen.

De volgende dag weer lekker rustig aan gedaan eventjes Songkran gevierd in het stadje en de rest van de dag lekker gechilld op het strand. 's Avonds zijn we naar een jungle party gegaan dat was wel heel gaaf een heel groot feest midden in de jungle waar we met de taxi naartoe werden gebracht. Het leek een heel groot festival terrein waar ook nog muay thai boxing werd gedaan en vuurshows werden gehouden. Erg gezellig dus en ook de buckets smaakte hier weer goed ;)

Zondag hebben we een tourtje gedaan met een longtail boot rondom het eiland. We zijn gestopt bij een waterval (niet zo boeiend) een paar strandjes en een plek waar je kon snorkelen. Dat was wel heel leuk echt heel mooi heel veel grote vissen schelpen koraal etc :). Aan het eind dat zonsondergang bekeken vanaf een onbewoond eiland waar we onze gratis bucket kregen. Toen we terugkwamen was het tijd om ons klaar te maken voor de fullmoonparty. Eerst nog even een powernap want we waren echt heel moe en daarna onszelf lekker volgekladderd met neon verf. Toen we eenmaal klaar waren was het feest al in volle gang. Echt megaveel mensen niet normaal. 's Middags stroomde de straten al helemaal vol! Ik heb verschillende getallen gehoord maar ergens tussen de 10.000 en 60.000 mensen die op het strand bijeenkomen om te feesten. Alle nationaliteiten wel gehoord en heel veel gekke (en vervelende) mensen gezien. Het was echt supervet om een keer mee te maken maar de volgende keer toch maar weer een iets rustiger feestje..

De volgende de hele dag gerelaxed op het strand en gekeken hoe het eiland weer helemaal leegstroomde. 's Middags nog even wakker geworden op de jetski dat was echt supervet en heel goedkoop hier! Heerlijk even knallen over de golven!! :D En 's avonds lekker rustig aan gedaan en gechilld met een waterpijpje op het strand. De volgende ochtend vroeg werden we opgehaald en zijn we eerst met de ferry via koh tao en toen met de bus naar Bangkok gebracht. 14 uur later kwamen we helemaal gesloopt aan en zijn we lekker optijd gaan slapen.

Donderdag zijn we naar een groot shoppingcenter geweest waar Margreet even los is gegaan en een heleboel souvenirs en tassen heeft gekocht. Uiteindelijk heeft ze zelfs een grote koffer gekocht waar haar eigen kleine koffertje in paste plus alles wat ze had gekocht en nog wat spulletjes van mij die ik niet meer mee wilde nemen haha. 's Avonds wilde we eigenlijk nog een rooftop bar (van de film The Hangover) maar dat gingen we niet meer redden dus bleven we maar op Khao San Road konden we daar nog wat shoppen. Al snel werden we aangesproken door een Nederlands meisje die vroeg of wij toevallig ook wat gingen drinken en of ze mee mocht. Nou natuurlijk mocht dat dus hebben we heel gezellig met zn drieën wat buckets geleegd! Lieneke had net haar vriendin uitgezwaaid die voor twee weekjes terug naar Nederland moest om een hertentamen te maken en was nu dus alleen. En omdat ze jarig was had ze geen zin die alleen te vieren dus was ze erg blij met ons. Om 12 uur was het tijd voor Margreet om haar koffers te pakken en hebben we dr op de taxi gezet. Wel echt een gek moment het was echt zo gezellig samen de afgelopen weken en nu blijf ik opeens alleen achter... :( Moet ik ook afscheid nemen van Magreet dr stopwoordje 'wajoo' wat ze soms elke minuut wel kon zeggen zeker in het begin en als het echt heel mooi was 'zoooo wajooo tering' haha. Was echt gezellig chick!! :D

Maar gelukkig was daar Lieneke die de rol van new best friend aardig weet te vervullen ;) We hebben samen een sprinkhaan gegeten omdat we dat graag wilde proberen haha en gelukkig viel het mee! Daarna nog even gezellig een drankje gedaan! Lieneke bleek nu naar Kanchanaburi te gaan waar ik ook nog graag heen wilde, dus heb ik mijn plannen meteen maar omgegooid en in plaats van meteen naar Laos ga ik eerst nog 3 dagen met haar naar Kanchanaburi en de Bridge on the River Kwai. Supergezellig! Daarna blijf ik dan nog 1 nachtje in Bangkok en kan ik nog even snel meeten met Nadine en Tonny die die dag aankomen :).

Dat dus de volgende keer!

Liefs Anita

  • 20 April 2014 - 22:18

    Grada:

    He nichtje. We genieten van je verhalen. Fijn dat je een nieuwe vriendin hebt om nog meer avonturen mee te beleven. We denken aan je als we morgenochtend, op Nieuwkoop, aan ons Paasontbijtje zitten. Nu ook trouwens. Veel liefs van Mark en Grada

  • 20 April 2014 - 22:31

    Ernst En Inge:

    Hoi dochter, weer een supervet verhaal, je maakt toch veel leuke dingen mee, genieten maar, we denken aan je, kus pap en mam

  • 21 April 2014 - 16:14

    Margreet:

    Whahaha wajooooooooooooooo super leuk verhaaltje weer!!
    Kan ik goed gebruiken voor mijn eigen verslagje!! :D
    Ga nu eerst nog maar even een tukkie doen want ben nog niet helemaal geland geloof ik.

    In mijn dromen ben ik nog steeds op reis met jou :p
    En dan is het heel raar om wakker te worden........
    Veel plezier daar en geniet er maar van, voor je het weet staan we weer in de hoeck of de zon haha.
    XxX

  • 30 April 2014 - 09:00

    Ilse:

    hahaha, we hadden het er voor je op reis ging nog over dat wij dat woord vroeger altijd riepen: Wajoooo. Ik dacht eigenlijk dat dat woord niet meer gebruikt werd :P. Helemaal niet aan Margreet gedacht haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Anita

Hoi allemaal welkom op mijn weblog! 2 april ben ik vertrokken naar Bangkok om vervolgens 4 maanden door Zuidoost Azië te reizen. Mijn planning is eerst twee weken met margreet de zuidelijke eilandjes te verkennen. Als Margreet naar huis is ga ik door naar Laos voor twee weken, vervolgens in vier weken van noord naar zuid vietnam, daarna twee weken cambodja en vervolgens ga ik vier weken vrijwilligerswerk doen in de Isan regio in Thailand. Ik zal daar Engelse les aan kinderen gaan geven en hopelijk veel Thaise cultuur en natuur te zien. Tenslotte komt Thomas samen met Niels en Kim nog drie weken naar Thailand en gaan we het noorden van Thailand en wat eilandjes in het zuiden bezoeken.

Actief sinds 03 April 2014
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 8632

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: