Koh phi phi en Khao Sok - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Anita Veen - WaarBenJij.nu Koh phi phi en Khao Sok - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Anita Veen - WaarBenJij.nu

Koh phi phi en Khao Sok

Blijf op de hoogte en volg Anita

12 April 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Hoooi!

Eindelijk weer tijd voor een nieuw verhaaltje! :)
Korte versie: heel veel zon, heel veel strand, heel veel zee, heel veel strandfeestjes, heerlijk eten, agressieve apen en de Thaise jungle overleefd! Ik wil hier nooit meer weg echt zo mooi hier!! :D

Okee en dan nu maar de lange versie voor de geïnteresseerden en voor in mijn reisverslag!
Vanuit Bangkok hebben we 's morgens vroeg het vliegtuig genomen naar Phuket. Toen we aankwamen echt mega veel regen en dikke bewolking dus we hoopten met op het beste. Op de ferry naar Koh Phi Phi regende het nog steeds en we zagen nog geen verbetering aankomen.. We hadden nog geen accommodatie, maar een man aan boord wist wel een goede die er wel mooi uitzag dus zijn we daar maar gaan kijken. Op het eiland rijden geen taxi, maar een mannetje zou onze bagage met een karretje komen ophalen.. Nou geen mannetje te bekennen dus wij maar lopen was ongeveer een kwartiertje maar waren helemaal kapot! Helaas was onze kamer echt heel vies, heel donker en de douche en wc wilde je al helemaal niet zien. Gelukkig konden we ons geld terugkrijgen en zijn we gaan kijken bij het guesthouse ernaast wat er wel leuk uit zag. Gelukkig hadden ze nog wat vrij en hadden we een hele ruime kamer en schoon gelukkig! Het lag een klein stukje de heuvel op dus lekker trap lopen elke keer maar dat was goed voor onze dagelijkse workout ;) We hadden ook een heerlijk balkon met een lekker windje en in de verte kon je zelfs de zee zien! Super chill dus! Het was nog heel vroeg (wij gingen lunchen terwijl anders nog aan hun ontbijtje zaten) dus we hadden nog lekker de hele dag. 's Middags klaarde het gelukkig op en hebben we nog even onze handdoekjes op het strand gelegd. 's Avonds wilde we even rondkijken in het stadje, maar het was zo gezellig overal dat het meteen een latertje werd ;) Meteen maar even een bucket (emmertje drank zo doen ze dat hier) gescoord en gaan kijken op het strand. Daar ging het feest helemaal los! Een heleboel strandtenten op een rij hadden allemaal muziek buiten en veel vuurshows. Uiteindelijk zijn we wel door een brandende hoepel gesprongen maar touwtje springen durfde we niet aan aangezien er veel mensen brandwonden liepen die waren gevallen.

De volgende dag was het supermooi weer dus hadden we meteen maar een snorkeltourtje geboekt. We zijn met de longtailboot naar verschillende strandjes geweest zoals bamboo island (supermooie stranjes), monkey beach (lopen allemaal aapjes) en maya bay (waar de film de Beach met Leonardo di Caprio is opgenomen). Ook nog een paar keer gesnorkeld tussendoor. Het was echt een heerlijk dagje echt supermooi hier overal! 's Avonds weer lekker gefeest op het strand dus de volgende dag maar even uitgeslapen.. Het was echt mega heet die dag dus zijn we maar afkoeling gaan zoeken door te gaan kayakken. We zijn weer naar monkey beach gegaan en daar nog een heel avontuur beleefd haha. Ik lag op mijn handdoekje met een grote fles water naast me komt er opeens een aap aanrennen die zo mijn water afpakte! Ik erachteraan maar hij klom meteen de boom in. Toen kwamen er ook nog andere apen aan dus ik maar weggerend want ze waren aardig agressief. Helaas stond onze tas met waardevolle spullen daar nog en die apen zaten er om heen. Ik dacht ik moet die tas pakken anders krijg ik hem misschien nooit meer terug. Helaas vonden ze mij niet eng genoeg en toen ik er bijna weg kwamen ze allemaal schreewend en boos achter mij aan rennen! Ik was bang joh haha dus maar snel het water ingerend. Toch wilde ik mijn tas hebben dus uiteindelijk met mijn peddel er op afgegaan en gelukkig vonden ze het slaan met de peddel eng genoeg en kon ik snel de tas pakken. Snel maar weggegaan hier rotapen haha! Nog even supermooi gesnorkeld langs de kust met grotjes en inhammetjes en daarna weer terug. Eind van de middag de klim naar het viewpoint gemaakt en daar hadden we een prachtig uitzicht over de twee baaien. Even gewacht tot zonsondergang dat was echt supermooi joh!

De volgende dag hadden we weer een tour geboekt maar dit keer met de speedboot! Eerst rotsklimmen en rotsspringen, toen wat visjes voeren, lunchen, snorkelen (we gingen gewoon een grot in snorkelen echt zo vet!) en 's middags was het tijd voor watersporten. Je kon tuben, waterskien, of wakeboarden. Wij wilden wakeboarden maar het bleek erg lastig want niemand was het gelukt om te blijven staan nadat je uit het water wordt getrokken. Natuurlijk zijn wij natuurtalenten en hebben wij heerlijk een stuk achter de speedboot kunnen wakeboarden! Echt supervet en iedereen was jaloers dat het ons gelukt was ;) Tussendoor ook nog even aapjes gekeken en ze nu water en bier gevoerd zonder dat ze boos werden ;) 's Avonds zijn we met de hele groep lekker mexicaans gaan eten. Onze gids en instructeur (echt een hottie mijn nieuwe zwager toch ils ;)) hadden alles gefilmd met zijn GoPro dus hebben we daarna nog alle filmpjes gekeken. Het was onze laatste avond en helaas waren de buckets 2 voor de prijs van 1 dus hebben we de avond maar even goed afgesloten :)

Zo tijd om het strand en de feestjes achter ons te laten en even de jungle te gaan ontdekken! Eerst met de ferry naar het vaste land en daar zouden we opgehaald worden door een busje. Helaas geen busje te bekennen met onze bestemming. Bleek dat onze reservering niet door was gekomen oid. Maar goed uiteindelijk een uur later zei een man opeens kom we gaan. Eerst reageerde we niet, maar de man die daar werkte zei dat het goed was dus wij maar ingestapt en toen bracht hij ons naar een bushalte waar een ander busje op opwachten waar meer mensen inzaten met onze bestemming. Gelukkig! 's Middag in Khao Sok National Park aangekomen de eerste accommodatie waar we gingen kijken bleek echt supermooi! Echt in de jungle aan een rivier en we hadden onze prive boomhut! 's Avonds hoorde je helemaal niets behalve de geluiden uit de jungle echt zo vet! Nog even lekker met mijn mannetje thuis geskyped (al een week niet geschoren, een week niet de afwas gedaan en een week niet opgeruimd haha) maar wel fijn elkaar even goed te spreken :) De volgende dag gingen we een overnight tour doen op het meer. Echt een megagroot meer met allemaal inhammen en rivieren die erin uit komen heb je hier midden in de jungle. Met een groepje van 9 werden we met een bootje naar de rafthouses gevaren. Hier laten allemaal drijvende hutjes en konden we slapen. Echt heel primitief de kamer bestond uit een tweepersoonsbed en meer ruimte was er niet :p De wc was 100 trappen omhoog en douchen kon je door in het meer te springen (het was net een bad zo heet hier dat water!). 's Middags een trekking door de jungle gemaakt van ruim 3 uur en uiteindelijk kwamen we uit bij een megagrote grot. Nam ta lu (water trough cave) omdat er een rivier door de grot heel loopt. We hadden allemaal een zaklamp of hoofdlamp en dat was nodig ook want na een tijdje zag je helemaal niet meer! (even getest door alle lampjes uit te doen) Het werd steeds smaller en na een tijdje werden de camera's in een waterdichte zak gedaan en moesten we echt diep door het water.. op sommige stukjes zelfs zwemmen! Het was net canyoning in een grot echt vet! Onze gids (Tu) was echt superleuk en legde ons heel veel uit over de verschillde planten bomen en beesten. Vooral insecten maar ook hornbills (neushoornvogels) gezien! In de grotten trouwens echt superveel megagrote spinnen! Oja en op de terugweg een ijsvogeltje gespot! Hij vertelde ook dat 45 jaar geleden veel Thaise (communistische) studenten zich schuilhielden hier in de jungle en zich verstopte in de grot zodat ze niet vanuit de lucht gezien konden worden. Voor de ingang van de grot stond een hele grote boom maar een stukje verderop stond er nog een en ze hadden de verkeerde plek gebombardeerd waardoor er daar nu nog een hele krater te zien was. Erg boeiend om te horen. Alles wat we moesten doen zong hij trouwens echt zo leuk dus het was "watch your head, watch your head, watch your head and you'll live" oja en de hele tijd "no water no fun!" omdat we 10x een riviertje moeten oversteken en in de grot natuurlijk en op het eind ook nog een tropische bui over ons heen kregen.

's Avonds nog een nachtsafari gedaan met de longtailboot, maar helaas weinig gezien behalve wat hornbills en alle geluiden van beesten die in de jungle zitten. Het was wel heel mooi want er lag een hele mistlaag over het water omdat het water zo warm was. Na een goeie nacht op een keihard bed 's morgens vroeg weer een safari gedaan met de boot en nu ook veel aapjes gezien! Echt leuk! Helaas geen gibbons die hoorde we alleen, maar die laten zich niet vaak zien. Verder nog wat vogels en arenden. Daarna nog een trekking gedaan de berg op naar een viewpoint (was alleen weinig te zien), en nog een grot in waar ook weer veel vleermuizen en spinnen waren. Oja en echt een megaslang lag daar ook in de grot whaaa! Daarna was het tijd om terug te gaan en kunnen we terugkijken op een superleuke tour echt vet zo midden in de jungle! Leuke groep leuke gids super lekker eten echt een top ervaring! Daarna kwam de lange reisdag richting de andere kant van het vaste land. We wilden nog de boot naar Koh Phangan halen, maar we wisten niet of dat ging lukken want iedereen vertelde ons steeds wat anders. Helaas moesten we al heel lang wachten op een busje en toen we eenmaal aankwamen in de stad vlakbij de pier vertelde ze ons dat we de laatste niet meer konden halen, maar nog wel naar Koh Samui (het grotere eiland wat ernaast ligt) en dat vanaf daar boten naar Koh Phangan zouden gaan. Die gingen alleen niet meer dus zaten we opeens vast op Koh Samui. Toen maar even een luxe hotel genomen (voor 30 euro sliepen we in een design hotel echt supermooi joh) zodat we lekker konden douchen (onder een regendouche!) en slapen (in een vierpersoonsbed!) en bijkomen van de jungle en de lange reisdag. De volgende ochtend de ferry genomen naar Koh Phangan waar we nu zitten maar daarover later meer, want het verslag is al zo lang geworden haha! Sorry ik kan nou eenmaal niet kort en bondig zijn maar vertel graag alles haha ;)

Wij vermaken ons hier nog wel even.. hoe is het in Nederland??
Foto's volgen snel!

Liefs Anita (en Margreet)

• 12 April 2014 - 16:31

Ilse :

Zozooooo jullie vervelen je niet zeg!
    Als ik mijn toekomstige zwager wil ontmoeten zal ik achter jullie aan moeten haha.
    En dat van ik wil hier nooit meer weg kan je vergeten. Kom je halen hoor.
    Of zullen gewoon al onze vrienden en familie meenemen en daar een mini nederland maken tussen de palmbomen en apen?

Geniet ze! liefs

• 13 April 2014 - 00:09

Grada:

Hi Anita. Wat een avonturen. Leuk om weer je verslag te lezen. Hier alles goed. Groetjes van Mark en Grada

• 13 April 2014 - 05:30

Anita Van Der Veen:

Kom maar hoor ils! ;) Moet je wel iedereen meenemen idd!
    Mooi dat alles goed gaat daar ook!
    Ik ga lekker even m'n handdoekje op het strand leggen en hopen dat ik niet natgegooid word. Het is Thais nieuwjaar dus iedereen met emmers water en waterpistolen haha!

• 18 April 2014 - 10:10

Annemarie Andres-Hazeu:

Hoi Anita,
    Bedankt voor je bericht!
    Ik kan alleen maar zeggen : ik wil ook!!
    Lieve groetjes en verder goede reis!