Beaches, mountains and beaches again - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Anita Veen - WaarBenJij.nu Beaches, mountains and beaches again - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Anita Veen - WaarBenJij.nu

Beaches, mountains and beaches again

Blijf op de hoogte en volg Anita

06 Juni 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Okee Hoi An waren we gebleven de laatste keer..

Na een laatste dagje bij het zwembad luieren heb ik de nachtbus gepakt naar Nha Trang. Het was gelukkig een hele mooie sleeperbus en ik heb dan ook lekker geslapen gelukkig. Rond 6 uur 's ochtends kwam ik aan en ging ik opzoek naar mijn hostel waar ik al goede verhalen over had gehoord. Ik werd meteen heel enthousiast ontvangen door twee van de meiden die het hostel runnen, maar ik kon helaas pas om 2 uur 's middags mijn kamer in. Samen met nog een paar anderen die ook vroeg aan waren gekomen maar even nog wat geslapen op de lekkere lounge banken. Daarna vroegen de meiden of ik mee wilden naar de mud baths waar het hier bekend om staat. Helaas leek mij dat niet zo slim aangezien mn wond aan mijn teen nog steeds open lag. In plaats daarvan heb ik een heerlijke massage genomen en daarna lekker bij het strand gelegen.. Helaas ook niet in de zee, maar er was ook een zwembad bij een restaurant die ik mocht gebruiken dus dat was wel fijn :) Helaas wordt Nha Trang overspoelt door Russen en zijn inmiddels alle menukaarten en winkels ook aangepast en vertaald in het Russisch. Behalve een handjevol backpackers zie je hier echt alleen maar Russen rondlopen die komen genieten van een vakantie. Er zijn dan in de afgelopen 10 jaar heel veel hotels gebouwd en de kust ziet er net uit als een Spaanse badplaats.

De volgende dag ben ik met twee Engelse meiden die ik had leren kennen naar Vinpearl Island geweest. Dit is een pretpark wat voor het grootste gedeelte bestaat uit een waterpark. We hebben een dolfijnenshow gekeken, alle (soms best heftige) waterglijbanen geprobeerd, lekker op het strand gelegen en tot slot nog een ritje in de achtbaan gemaakt wat een soort rodelbaan was! Echt superleuk! Het leuke was ook nog dat het park op een eiland ligt en dat je er met een kabelbaan naar toe gaat! De meiden gingen 's avonds met de nachtbus naar Hoi An, waar ik net vandaan kwam, maar een paar andere backpackers die bij mij op de kamer lagen vroegen of ik mee ging wat drinken. Ik wilde eigenlijk de volgende ochtend de bus nemen naar Dalat, maar hij zat helaas vol dus ik moest nog een dagje blijven. Nouja dan maar gezellig een drankje doen! In de bar heb ik ook nog afgesproken met twee Nederlandse jongens die ik in Bangkok had ontmoet. Het was een gezellig avondje en was blij dat ik lekker kon uitslapen de volgende dag.

Ik wilde de volgende dag eigenlijk naar de watervallen in de buurt op de scooter, maar ik kon helaas niemand vinden om mee te gaan. Het leek me niet zo verstandig om alleen te gaan en uiteindelijk stelde ze bij het hostel voor om met een gids van de Easyriders te gaan wat heel leuk scheen te zijn. Ik mocht helaas niet zelf rijden, want dat vond ik blijkbaar niet veilig genoeg, dus ik ging bij hem achterop zijn motor. We hebben eerst nog een paar anderen dingen bezocht zoals de pagoda met een hele grote budha die over de stad uitkijkt, een klein dorpje waar ze rieten kleden maakten en een houten brug over de rivier. Daarna de watervallen waar je een half uurtje ongeveer heen moest wandelen. Er waren drie lagen en je kon ook nog van de rotsen het water in springen. Het was heerlijk rustig, maar vond het eigenlijk toch ook wel een beetje saai zo alleen. Ik er nog aan te denken om twee dagen met de Easyriders naar Dalat te gaan, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Op de terugweg zijn we nog gestopt in een vissersdorpje waar hij liet zien waar de vissen van de boot afkwamen en verhandeld werden. Hij was zelf vroeger visser geweest dus hij kon er veel over vertellen. Hij vertelde ook dat het voor hem vroeger heel zwaar was geweest waarbij hij 22 uur per dag moest werken en maar 1x per maand aan land ging. Hij deed dit vanaf zijn 15e en heeft ook geen opleiding meer gehad, alleen gewerkt voor weinig geld. Gelukkig heeft hij nu een goede switch kunnen maken door als tourguide te gaan werken. 's Avonds ben ik wat gaan eten met twee Nederlandse meiden die ik in Hoi An al had leren kennen en ben daarna optijd gaan slapen want om 7 uur vertrok de bus alweer.

In de bus heb ik meteen drie hele leuke meiden ontmoet! We zijn allemaal naar het Family Hostel gegaan, waar we al van hadden gehoord. Nou het was ook echt net als een familie. Toen we aankwamen zat iedereen in de kleine huiskamer en kregen we wat gebakken rijst als lunch. 'Mama' zorgt voor iedereen, spreekt geen woord Engels, maar probeert iedereen vrolijk te maken en elke keer liedjes te laten zingen. Helaas regende het de hele middag dus hebben we niet veel gedaan. Ik heb nog een rondje door de stad gelopen met twee meiden, maar uiteindelijk waren we een beetje verdwaald en waren we te laat voor het avondeten in het hostel. Iedereen (ongeveer 25 man) zat op de grond in de kleine kamer waar het eten in het midden uitgestald stond. We hebben gelukkig de restjes nog kunnen eten haha. Daarna ging een groot deel wat drinken, maar wij (5 meiden) waren lekker lui en zijn lekker op bed gaan liggen. Onze kamer grensde direct aan de woonkamer en had 14 bedden die allemaal strak tegen elkaar aan stonden. Er was nergens plek voor je tassen en als je naar de douche of wc wilde moest iedereen langs onze bedden klimmen. Het wa heel gezellig zo'n kamer omdat we met alle meiden op een rij lagen (de meeste jongens hadden ze boven in de andere kamer gestopt) maar het was 's avonds wel heel vervelend als je wilde slapen. We hebben heerlijk een pyjama party gehouden en Finding Nemo gekeken haha ^^ Echt supergezellig en ik vond het heerlijk om even niks te doen! Heb ook totaal geen zin meer om uit te gaan en heb me voorgenomen voorlopig even niet meer te drinken en lekker rustig aan te doen 's avonds. Heerlijk!

De volgende dag stond er iets op het programma waar ik al heel lang naar uitkeek.. canyoningen!! Ik had er al van anderen van gehoord en ongeveer ons hele hostel ging mee op de tour. We hadden dus een grote groep van ongeveer 20 man. We zijn met twee busjes naar de canyon gereden en hebben toen eerst even abseilen geoefend op een helling. Voor mij natuurlijk een eitje omdat ik vorig jaar met Thomas nog twee keer ben gaan canyoningen. Daarna liepen we naar de waterval en begon het avontuur. We gingen twee keer abseilen op een droog stuk en zijn van wat natuurlijke glijbanen gegleden voor we bij de waterval van 25 meter kwamen waar we door naar beneden gingen abseilen. Echt supervet en aan het eind nog een spannende vrije val van 4 meter! Daarna hadden we de kans om van 11 meter een sprong naar beneden te maken. Ik was wel echt even bang vooral ook omdat je een flinke aanloop moest nemen en een flink eind naar voren moest springen, omdat er nog rosten onder zaten. Het voordeel was wel dat je dus niet naar beneden kon kijken toen je ging springen. Voor me gingen er net twee niet goed naar beneden (de een vol voorover en de ander vlak langs de rots) dus ik was wel even bang en de sprong van mama in Curacao waarbij ze op haar stuitje kwam zag ik de hele tijd voor me. Natuurlijk uiteindelijk wel gesprongen en gelukkig goed terecht gekomen :) Supervet! Tenslotte nog een abseil waarbij je in een heftige waterval terecht kwam die je helemaal onderwater rondtolde. Ze noemde het dan ook de 'wasmachine'. Niet mijn favoriet maar wel leuk om voor een keertje te doen. 's Avonds helemaal voldaan weer op bed gaan liggen voor chill avond nummer twee! Heerlijk dit!

Er was een beetje twijfel over de volgende dag.. Ik wilde eigenlijk scooters huren en naar Mui Ne rijden maar dat bleek niet te kunnen. Sommigen wilden daar scooters huren en naar de watervallen rijden, maar Nadine (een Nederlands meisje) en ik wilden graag verder omdat we niet heel veel tijd meer hebben. Toen we 's ochtends onze bustickets gingen regelen raakten we toevallig aan de praat met iemand van de Easyriders die zei dat we dezelfde dag nog op de scooter naar Mui Ne konden voor iets meer dan 30 euro pp. We hebben er even over nagedacht maar het leek ons wel supervet dus hebben we het maar gedaan. We mochten zelf rijden dus we zijn met de scooter eerst naar het hostel gereden en daar de backpacks opgehaald die bij onze gids op de motor gingen. We waren nog maar net onderweg of het begon al keihard te regenen, maar gelukkig had hij regenpakken voor ons bij zich. Dalat ligt midden in de bergen en het regent hier heel veel. Het is ook een stuk koeler als aan de kust dat is wel heel fijn! Het stopte maar niet met regenen wat heel jammer was want het uitzicht was heel mooi maar we zagen niks door de regen en mist. We zouden ook stoppen bij een mooie waterval maar onze gids zei dat dat nu weinig zin had. Toen we eenmaal over de bergpas heen waren was aan de andere kant gelukkig mooi weer en konden onze regenpakken eindelijk uit. Heerlijk rijden door de bergen en later langs kleine dorpjes. De weg was op heel veel plekken wel heel slecht dus je moest echt oppassen waar je reed zodat je niet recht een gat in reed. We stopten op verschillende plekken om naar koffieplantages, cashewnoot bomen en tapioca plantages te kijken. Erg leuk om te zien allemaal. Toen we de kust bereikten stopten we nog bij een droogstaande creek met rood zand wat er heel mooi uitzag en waar je doorheen kon lopen. Daarna volgden we de mooie kustweg tot we Mui Ne bereikten. Daar werden we afgezet bij het Mui Ne Backpackers Resort en bedankten we Wing voor de onwijs leuke dag die we hebben gehad.

Ik had samen met Nadine een tweepersoonskamer omdat de dorms vol waren maar dat was echt heerlijk lekker de ruimte voor jezelf zeker na het krappe hostel in Dalat. Het resort was echt supermooi met een zwembad en direct aan zee waar ik heerlijk twee dagen lang op de bedjes heb gelegen en niks heb gedaan :p.

De rest bewaar ik wel weer voor de volgende keer! Laatste weekje Vietnam alweer en dan weer door naar Cambodja!

Heel veel liefs Anita

  • 06 Juni 2014 - 22:29

    Grada:

    Hoi Anita, steeds weer spannend wat je schrijft en doet... Wel blij dat de sprong van 11 meter naar beneden goed is afgelopen. Nog veel plezier met het vervolg van je avonturen. Liefs van Mark, Bas (heeft net z'n eindverslag ingeleverd dus fluit weer maar heeft nog wel last van jetlag) en van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Anita

Hoi allemaal welkom op mijn weblog! 2 april ben ik vertrokken naar Bangkok om vervolgens 4 maanden door Zuidoost Azië te reizen. Mijn planning is eerst twee weken met margreet de zuidelijke eilandjes te verkennen. Als Margreet naar huis is ga ik door naar Laos voor twee weken, vervolgens in vier weken van noord naar zuid vietnam, daarna twee weken cambodja en vervolgens ga ik vier weken vrijwilligerswerk doen in de Isan regio in Thailand. Ik zal daar Engelse les aan kinderen gaan geven en hopelijk veel Thaise cultuur en natuur te zien. Tenslotte komt Thomas samen met Niels en Kim nog drie weken naar Thailand en gaan we het noorden van Thailand en wat eilandjes in het zuiden bezoeken.

Actief sinds 03 April 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 8627

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: