Dubai en eerste dagje Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anita Veen - WaarBenJij.nu Dubai en eerste dagje Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anita Veen - WaarBenJij.nu

Dubai en eerste dagje Thailand

Blijf op de hoogte en volg Anita

04 April 2014 | Thailand, Bangkok

Sabai dee ka!!

Hierbij mijn eerste weblog verhaaltje! Inmiddels vanuit Bangkok. Woensdagavond vlogen Margreet en ik na een emotioneel afscheid van Thomas, Ilse, m'n ouders en schoonouders richting onze eerste stop Dubai. We zaten in een heel nieuw vliegtuig met veel beenruimte, grote schermpjes en heerlijk eten. Echt een aanrader vliegen met Emirates! Bij aankomst zagen we niet veel en was het vrij bewolkt, maar gelukkig trok het aardig open later in de ochtend. We kochten voor slechts 3 euro een dagkaart voor de metro en binnen 20 minuutjes stonden we op loopafstand van de Burj Khalifa, de hoogste toren ter wereld (828 meter)! We dachten (totaal niet eigenwijs) dat we er wel gewoon heen konden lopen en naar binnen gaan aangezien we van te voren al kaartjes hadden gekocht voor de top. Na een half uur om de toren heen gelopen te hebben en twee keer te zijn weggestuurd (wel inmiddels 500 foto's verder) kwamen we erachter dat we via de Dubai Mall naar binnen moesten welke er vlak naast stond. Rond 9 uur stonden we dan eindelijk op de top (nouja top... we mochten helaas niet hoger als het observatieplatform op 2/3 van de hoogte). Gelukkig was er geen bewolking meer, maar het was wel heiig waardoor je niet heel ver kon kijken. Het uitzicht was echt vet met al die mooie gebouwen om je heen en zeker door het water wat beneden is aangelegd waar 's avonds ook een mooie fonteinshow te zien schijnt te zijn.

Eenmaal weer beneden hebben we de wondere wereld van de Dubai Mall bekeken. Echt een mega winkelcentrum waar uiteraard alle dure en luxe merken vertegenwoordigd zijn. Omdat het Dubai is hebben ze er ook maar een waterval in gebouwd van 3 verdiepingen hoog en een mega aquarium met mega veel grote vissen! Daarna buiten nog wat shotjes van de toren genomen en vervolgens met de taxi nog een ritje naar de Burj al Arab en het strand gemaakt. Helaas was het toen alweer tijd om terug naar het vliegveld te gaan dus hup maar weer de (overvolle) metro in en een half uurtje later waren we keurig op tijd weer op het vliegveld. Margreet nog even in de stress omdat ze dr boardingpass kwijt was, maar dit bleek geen probleem gelukkig. Dit was wel echt een superleuk dagje dat we Dubai nog even konden bekijken opweg naar Thailand! Toch ziet Dubai er behalve de mooie gebouwen eigenlijk helemaal niet mooi uit. Overal stukken zand (tsja het ligt midden in de woestijn), totaal geen cultuur, en al helemaal geen mooie mannen (of je moet houden van mannen in jurken met baarden en een doek op hun hoofd natuurlijk ;)). Maargoed ik zou er zeker nog een keer terug willen komen om meer te bekijken in deze wondere wereld van groot groter grootst!

Rond 1 uur 's nachts landden we na een rustige vlucht in Bangkok.. nu gaat het Thailand avontuur echt beginnen! Werden afgezet vlakbij ons hotel in en heel leuk straatje. Super gezellig nog allemaal mensen op straat en leuke barretjes. Ons hotel is verder ook prima gelukkig. Nog even snel met Thomas geskyped en daarna maar snel gaan slapen, het was inmiddels half 4 's nachts!

We wilden de volgende ochtend optijd opstaan maar we konden echt niet wakker worden dus nog maar even een uurtje geslapen haha. Tijdens het ontbijt bedachten we dat het misschien wel leuk was om een fietstocht door Bangkok te maken, dus dat meteen maar geboekt voor dezelfde middag. Eerst even de buurt verkend en de beruchte backpackersstraat en meteen wat hempjes gekocht voor 2,50 per stuk. Alles is zo goedkoop hier! Het fietsen bleek een superleuk idee! Heerlijk drie uur gefietst door de smalle straatjes van China Town inclusief nog een boottochtje naar de overkant van de rivier. We hadden een gezellige groep met veel Nederlanders (was een Nederlands bedrijfje) dus erg gezellig! Heel veel gezien van leuke winkelstraatjes tot smalle steegjes en van mooie gebouwen en tempels tot de achterstandswijken van Bangkok. Daarna zelf nog een rondje door Chinatown gelopen en lekker voor de eerste keer op straat wat gegeten. Pad Thai voor 85 cent en verse ananas voor 50 cent en echt heerlijk joh en supervers!! Vanavond nog even een drankje doen hier en dan moeten we morgen al weer heel vroeg op want om 6 uur vliegen we naar Phuket om vervolgens de boot naar Koh Phi Phi te nemen!

Daar horen jullie snel meer over! Ik zal er later nog wat meer op Facebook zetten! Oja als je je aanmeld voor de mailinglist krijg je elke keer een berichtje als ik een nieuw bericht heb geplaatst :)

Liefs Anita

• 04 April 2014 - 17:12

Peter:

Gaaf joh. Leuk die blog. is voor jezelf gelijk ook een reisverslag. Ik heb mij aangemeld. Linda ook. En ik heb ook oma verheul erbij gezet.
    Genietuh

• 04 April 2014 - 20:04

Grada:

Heee Anita, wat leuk dat je meteen zo'n uitgebreid verslag hebt gemaakt. Ik heb het met plezier gelezen. Succes met de verdere avonturen. Wij blijven je volgen vanuit Nederland. Groetjes.

• 04 April 2014 - 22:30

Annemarie Andres:

Hoi Anita,
    Leuk je reisberichten te vervolgen, wij zijn ook al een paar keer in Thailand geweest.
    Zo'n mooi land, en Bangkok is echt de mooiste Asiatische stadt die er is!!
    Geniet ervan, veel plezier en ik verheug me al op je volgende berichtje.
    Groetjes uit Zwitserland.

• 06 April 2014 - 11:25

Ernst:

Hoi dochter, leuk hoor zo'n eerste verhaal, het klinkt al fantastisch wat jullie al hebben gedaan in zo'n korte tijd. Heel veel plezier en we houden contact. Kus

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Anita

Hoi allemaal welkom op mijn weblog! 2 april ben ik vertrokken naar Bangkok om vervolgens 4 maanden door Zuidoost Azië te reizen. Mijn planning is eerst twee weken met margreet de zuidelijke eilandjes te verkennen. Als Margreet naar huis is ga ik door naar Laos voor twee weken, vervolgens in vier weken van noord naar zuid vietnam, daarna twee weken cambodja en vervolgens ga ik vier weken vrijwilligerswerk doen in de Isan regio in Thailand. Ik zal daar Engelse les aan kinderen gaan geven en hopelijk veel Thaise cultuur en natuur te zien. Tenslotte komt Thomas samen met Niels en Kim nog drie weken naar Thailand en gaan we het noorden van Thailand en wat eilandjes in het zuiden bezoeken.

Actief sinds 03 April 2014